reklama

O červených topánkach, celibáte, Židoch a Nobelových cenách II.

Nemám rád siahodlhé príspevky, takže na kritiku (ktorú zväčša vítam) mojich názorov odpovedám radšej článkom. Bol som obvinený z „nekritického vychvaľovania Židov".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

V článku som však spomenul neodškriepiteľné fakty:

Je na svete približne 14 miliónov Židov a 6 miliónov Slovákov?

Odpoveď je: Áno.

Volajú sa židovskí duchovní rabíni a katolícki „kňazi"?

Odpoveď je Áno.

Môžu sa rabíni ženiť (a zvyčajne majú viac detí) a kňazi sa nemôžu ženiť?

Odpoveď je: Áno.

Získali Židia 127 Nobelových cien a Slováci 2?

Odpoveď je: Áno.

Čo je na tomto nekritické? Pravda, dalo by sa povedať, že je to neobjektívne, pretože som poukázal len na jeden kladný „aspekt" židovského života a ignoroval som veci negatívne. Ja som však nepísal komprehezívnu dizertáciu o Židoch, ale som spomenul to, v čom by sme si ich podľa mňa mali zobrať za vzor. Ale odpoviem aj komprehenzívnejšie - súhlasím s tým, čo o Židoch povedal Chaim Weizmann: „Židia sú takí ako iní ľudia, len ešte viac." Takže na jednom konci škály je Karl Marx a na druhom Ježiš Kristus. (BTW ja nie som Žid.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôležité pre môj pôvodný článok je však toto: veci majú vonkajší vzhľad a podstatu. Zmeny, ktoré nový pápež urobil, týkajúce sa hermelínom lemovanej červenej čapice, červených topánok, ornátu, prsteňa, sedie gestatorie, stravovania pápeža, tiary, ubytovania pápeža, zlateho trónu (v abecednom poriadku), atď. všetky patria do kategórie vonkajšieho vzhľadu. Je to ta druhoradá kategória a navyše, na rozdiel od podstaty, je to kategória, ktorá sa mení.

Prvý pápež sa obliekal tak, ako sa vtedy obliekali galilejskí rybári. V časoch Rímskej ríše pápeži sa pravdepodobne obliekali tak ako ostatní Rimania - do tuniky a tógy. Celá ta pozlátená nádhera sa naakumulovala neskôr - najmä v stredoveku, keď bola cirkev tak bezchybne vedená, že došlo k rozštiepeniu celého kresťanstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikto nebude tvrdiť, že omša slúžená za komunizmu politickými väzňami, oblečenými v montérkach, bola menej platná, ako omša odslúžená dnes kňazom v blýskavom rúchu. Pravda vonkajší vzhľad má tiež svoju hodnotu a nikto ani nebude tvrdiť, že aj dnes by kňazi mali nosiť montérky. Chyba sa tu však vkráda vtedy, keď vonkajší vzhľad začína byť dôležitejší ako podstata. Keď blýskavé zlato začína odpudzovať ľudí mimo cirkvi a mýliť tých, čo v cirkvi sú. A ak pápež František redukciou triumfalizmu a ostetntatívnosti sa snaží tomuto predísť, zaslúži si našu podporu.

Prečo by cirkev mala od povinného celibátu upustiť, som napísal v pôvodnom článku. Čo však argument: „Kto sa nedokaze zmierit s celibatom, tak zrejme nema na knazsky zivot potrebne povolanie a vlohy..." Nuž toto:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.georgetown.edu/news/average-priest-age-now-nearly-20-years-older.html

http://www.renewedpriesthood.org/ca/page.cfm?Web_ID=1445

http://www.theage.com.au/national/catholic-priest-shortfall-an-imminent-disaster-20110304-1bi54.html

A na záver argument, ktorý sa používa na prebitie všetkých argumentov - o „bránach pekelných", ktoré cirkev nepremôžu. Je absolútne isté, že potom nenasledovala veta: „Vaša zaslepenosť a strnulosť však bude mlynským kameňom, ktorý vás stiahne na dno."? Nuž neviem, som si však istý, že výrok Ježiša Krista neznamená, že cirkev sa môže chovať zaslepene, strnulo a nelogicky a aj tak všetko dobre dopadne. Každopádne si nezaškodí uvedomiť, že napríklad Malá Ázia bola prvou kresťanskou oblasťou sveta, ale dnes v Turecku, ktoré má 75 miliónov obyvateľov je len asi 120 000 kresťanov, z toho 35 000 katolíkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkey#Religion

Štefan Konkol

Štefan Konkol

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som spisovateľ, cestovateľ a karatista. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu